Hoofdpijn

Jos van den Hoek, chiropractor. Huizen, Naarden-Bussum, Sneek

Download hier de lijst van de Hoofdpijn / Migraine Triggers

Chiropractie behandeling voor hoofdpijn? Ja natuurlijk!

Er zijn over het algemeen twee vormen van hoofdpijn die wij dagelijks behandelen. Dat zijn spanningshoofdpijn en migraine. Spanningshoofdpijn is het gevolg van spierspanning van de nekspieren en vaak ook de kaakspieren. Zo gauw als stress begint op te treden, trekken wij onze schouders omhoog en klemmen wij ons kaak dicht. Dit kan als gevolg hoofdpijn met zich meebrengen.

Nek en hoofdpijn

De kleine diepere spieren achter uw hoofd veroorzaken vaak pijn wanneer ze te gespannen zijn. Grotere nekspieren zorgen dat u uw hoofd kunt draaien, knikken en omhoog kunt kijken. De kleine spieren helpen met fijne motoriek en stabiliteit.

Een spier heeft twee acties: trekken en loslaten. Wanneer een spier trekt wordt er een actie uitgevoerd. Spierspanning over een langere periode kan effect hebben op uw houding. In dit geval (zie afbeelding) is de stand van de nek in een lichte kyphose (achter te voren) stand. Normaal zou de nek een lichte holle bocht vormen. Hier zien we dat de nek vrij recht is en namelijk iets bol naar achteren.

bol nek hoofdpijn

Chiropractie is voor alle leeftijden….
Natuurlijk zijn de behandeling van kinderen en volwassene en bejaarden anders.

Chiropractie verlicht hoofdpijn Video (engels talig)

Meer informatie: