Advies bij acute rugpijn

Advies bij acute rugpijn.

Zoekt u advies voor wat u zelf thuis kan doen voor uw rugpijn?

Wat moet ik weten? Er zijn meerdere oorzaken van rugpijn. Begrip voor wat aan de hand is helpt met uw herstel. Advies bij acute rugpijn is er!

Ten eerste: wanneer het bijna onmogelijk is om te bewegen, weten wij bijna zeker dat dit toch even gaat duren. Dit komt omdat er zwelling en inflammatie ontstaat rondom uw wervelkolom, gewrichten en spieren. Meestal duurt het eerst drie dagen om te pieken. Dit wordt dan gevolgd door drie dagen waarin er haast geen verandering in komt. Pas hierna (dus 6-7 dagen) gaat het langzaam weer herstellen.

En nu?
Het best positie om uw klachten te verlichten is de 90-90 positie.

Lig op de grond op een dunne matras met uw kuiten op en stoel. Hierdoor komt het minste druk op uw wervelkolom. Gebruikelijk voet u ook beter wanneer u een ijszak of koelelement onder uw rug plaatst. Leg de ijszak in een theedoekje onder uw rug voor ongeveer 10-15 minuten elk uur.
Zo mogelijk trek dan regelmatig uw knieën naar uw borst toe om even wat beweging te krijgen.

Acute rugpijn 90-90 positie, Advies bij acute rugpijn

90-90 positie

Wat moet ik nog meer?

Drink veel water om uw spieren voldoende vocht te geven.
Pijnstillers zoals paracetamol helpen nauwliks. Probeer Ibobrufen, Alieve of naproxen. Deze bevatten een lichte ontstekingsremmer. Deze zijn ook niet zonder risico’s. Rust is uw beste vriend.

Advies van pijnstillers: klik hier voor meer informatie over pijnstillers voor rugpijn

Heeft us last tijdens het weekend? Dit is dan het meest voorkomende advies. Vaak denkt men dat een chiropractor gelijk kan helpen en dat de klachten gelijk weer verdwijnen. Helaas; neem toch een dagje rust.

Wanneer u iets weer kunt bewegen bel ons praktijk voor een afspraak.

Moet ik bang zijn voor een hernia?

Het korte antword is “nee”.

Hebt u schietende pijn vanuit uw rug  direct in een rechte lijn naar uw voet dan is er mogelijk sprake van een hernia. Zonder been uitstraling hoeft u vaak niet voor een hernia bang te zijn. Meer weten over hernia? Klik hier voor hernia informatie hernia informatie

Heeft u een nek hernia? Lees hier verder: Nek hernia

Chiropractie Huizen, Naarden-Bussum, Sneek